تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۹۵ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

آیا شیعیان بومی بانکوک میثم مطیعی را به تایلند دعوت کرده‌اند؟ | همه آنچه باید درباره تورهای جهانی مداح معروف بدانید

سفر میثم مطیعی، مداح معروف همزمان با سالگرد رحلت پیامبر به تایلند جنجال‌برانگیز شده است. هدف از این سفر برای بسیاری از مردم روشن نیست. رویداد۲۴ در این گزارش هدف، میزبانان و جزییات سفر مداحان و سخنران‌های معروف به خارج از کشور را بررسی کرده است.

آیا شیعیان بومی بانکوک میثم مطیعی را  به تایلند دعوت کرده‌اند؟
رویداد۲۴| لیلا فرهادی: میثم مطیعی با مداحی علیه حسن روحانی به شهرت رسید و موفق شد نه تنها به یک مداح معروف و محبوب برای بسیاری از نهادهای فرهنگی حاکمیتی بدل شود، بلکه در دوران ریاست جمهوری ابراهینم رئیسی، کرسی استادی در دانشگاه امام صادق را هم کسب کرد. ویدیوی منتشر‌شده در شبکه‌های اجتمالی نشان می‌دهد که روز یک‌شنبه میثم مطیعی، مداح، وارد فرودگاه بانکوک شده است. برخی رسانه از جمله خبرگزاری فارس، رسانه نزدیک به سپاه گفته اند که او به دعوت «شیعیان بومی بانکوک» و با هدف «تقویت پیوند‌های فرهنگی و مذهبی میان شیعیان سراسر جهان و ایجاد فضایی معنوی» به تایلند رفته و قرار است در «امامباره بانکوک» و «دیگر شهرها» مداحی کند.

رویداد۲۴ در این گزارش نحوه اعزام مبلغان و مداحان در مناسبت‌های مذهبی به کشور‌های خارجی بررسی کرده و توضیح می‌دهد چرا دعوت «شیعیان بومی» از مداحان، عبارت دقیقی نیست.

آیا شیعیان بومی بانکوک میثم مطیعی را به تایلند دعوت کرده‌اند؟

موضوع سفر‌های خارجی میثم مطیعی برای مداحی، یک داستان تکراری است. او دست‌کم چندین سفر مشابه به اروپا داشته که با هدف مشابهی انجام شده و توسط خودش یا دوستانش رسانه‌ای شده است. اسفند ماه سال ۱۳۹۶ مطیعی در مراسم عزاداری ایام فاطمیه برای مداحی به هلند، بلژیک و آلمان سفر کرده بود. خبرگزاری دانشجو گفته بود او در «مرکز ثقلین» هلند مداحی کرده است. خبرگزاری تسنیم هم در آن سال گفته بود سفر مطیعی در چارچوب برنامه‌های «انجمن اربعین اروپا» در ایام فاطمیه انجام شده و علاوه بر مطیعی، علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه هم در این سفر به عنوان سخنران همراه او بوده است.

در بروکسل بلژیک نیز «بنیاد اهل بیت» میزبان میثم مطیعی و علی محمدی در ایام فاطمیه سال ۱۳۹۶ بوده است.

آیا شیعیان بومی بانکوک میثم مطیعی را  به تایلند دعوت کرده اند؟

پوستر تور هلند-بلژیک میثم مطیعی در ایام فاطمیه ۱۳۹۶

بهمن ۱۳۹۷ میثم مطیعی یک تور اروپایی دیگر برای مداحی برگزار کرد که بسیاری از کشور‌های اروپایی از ایتالیا تا آلمان، هلند، پرتغال و فرانسه را در بر می‌گرفت.

آیا شیعیان بومی بانکوک میثم مطیعی را  به تایلند دعوت کرده اند؟

جزییات تور دور اروپای میثم مطیعی در بهمن ۱۳۹۷

در پرتغال، مرکز اسلامی آل یاسین، در ایتالیا مرکز اسلامی امام مهدی، در آلمان مرکز امام رضا و بنیاد اهل‌بیت، در هلند مرکز ثقلین، در فرانسه انجمن اسلامی الغدیر و النور میزبان میثم مطیعی بودند و همه این برنامه‌ها به مداحی او در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در نوفل لوشاتو فرانسه ختم شده بود.

این بار نیز سفر مطیعی به تایلند مشابه همان سفر‌ها به اروپاست. به گزارش رسانه‌ها او در این دیدار از «حوزه علمیه خواهران بانکوک» بازدید کرده و به مناسبت سوگواری رسول اکرم در «امامباره بانکوک» مداحی کرده است. در تصاویر بازدید‌های میثم مطیعی، مهدی زارع بی‌عیب، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند هم حضور دارد.

آیا شیعیان بومی بانکوک میثم مطیعی را  به تایلند دعوت کرده اند؟

ردیف دوم از چپ:  سید هبت‌الله صدرالسادات مدیر منطقه‌ای جامعه‌المصطفی، مهدی زارع بی‌عیب رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ناصرالدین حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند 

آیا شیعیان بومی بانکوک میثم مطیعی را  به تایلند دعوت کرده اند؟

نماز جماعت مقامات جمهوری اسلامی در تایلند در حیاط محل نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در بانکوک، پایتخت تایلند

یکی از تصاویر، میثم مطیعی را در صف نماز جماعت در یک فضای باز نشان می‌دهد. این فضای باز در واقع حیاط محل نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در بانکوک تایلند است و یکی از حاضران در صف نخست هم سید هبت‌الله صدرالسادات مدیر منطقه‌ای جامعه المصطفی در تایلند است. دیدار او از حوزه علمیه خواهران بانکوک هم در واقع بازدیدی از بخش آموزشی زنان در جامعه‌المصطفی است.

آیا شیعیان بومی بانکوک میثم مطیعی را  به تایلند دعوت کرده اند؟

عکس دسته‌جمعی میثم مطیعی با بخش خواهران جامعه المصطفی در حیاط نمایندگی این نهاد در بانکوک

تصاویر سفر مطیعی به تایلند در صفحه فیس بوک رسمی جامعه‌المصطفی، شعبه تایلند منتشر شده است. در مراسم سالگرد رحلت پیامبر که میثم مطیعی در آن مداحی کرده، چهره ناصرالدین حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند هم دیده می‌شود.

آیا شیعیان بومی بانکوک میثم مطیعی را  به تایلند دعوت کرده اند؟

حضور حیدری سفیر ایران در تایلند در کنار زارع در مراسم سوگواری رحلت پیامبر با سخنرانی رئیس جامعه المصطفی و مداحی میثم مطیعی

آیا شیعیان بومی بانکوک میثم مطیعی را  به تایلند دعوت کرده اند؟

مداحی میثم مطیعی در بانکوک و محل نمایندگی جامعه المصطفی در تایلند

مراکزی که میثم مطیعی در سفر به اقصی نقاط جهان در آن‌ها مداحی می‌کند، چه مراکزی هستند؟

آنچه در مورد سفر به تایلند روشن است این است که میزبان مطیعی جامعه المصطفی العالمیه و رایزنی فرهنگی ایران در تایلند هستند. جامعه‌ المصطفی العالمیه، یکی از نهاد‌های مذهبی است که ردیف بودجه مستقلی دارد. این نهاد، در سال ۱۴۰۲، رقمی معادل یک هزار و ۱۷ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است؛ برای سال ۱۴۰۳، بودجه این مرکز با افزایش ۴۰ درصدی به یک هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان رسید. رایزنی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور نیز یکی از نهاد‌های رسمی جمهوری اسلامی است که نماینده آن توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نهاد زیرمجموعه وزارت ارشاد انتخاب می‌شود.

در مورد سفر مطیعی به اروپا در سال‌های ۱۳۹۶ و ۹۷ هم شرایط به همین منوال بوده است. مرکز ثقلین در لاهه هلند که گفته می‌شود توسط شیعیان ترکیه‌ای مقیم هلند ایجاد شده، سال ۱۳۹۵ با حضور آقای جهانگیری سفیر وقت جمهوری اسلامی ایران در لاهه و حجه‌الاسلام و المسلمین مهدوی مهر جانشین رئیس وقت جامعه المصطفی (ص) افتتاح شد. این مرکز به طور مکرر در چندین سال متوالی محل برگزاری مراسم سالگرد ۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی در لاهه با میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران بوده است. مراسم «یادبود و سوگواری جمعی ازمردم لاهه در روز شهادت رئیس جمهور و همراهان» نیز در همین مرکز برگزار شده است. برای آشنایی با ارتباط این مرکز با سفارت کافیست نام «مرکز ثقلین» را در سایت رسمی سفارت ایران در هلند جستجو کنید.

رئیس انجمن اربعین اروپا که ترتیب سفر سال ۱۳۹۶ مطیعی به هلند و بلژیک را داده بود در یک گفتگوی رسانه‌ای در سال ۱۴۰۱ گفته بود «برخی مسئولان در اروپا سنگ‌اندازی‌هایی می‌کردند، به‌طوری که اگر متوجه می‌شدند اقدامی به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم با نظام جمهوری اسلامی مرتبط است، مخالفتشان با فعالیت‌ها بیشتر می‌شد.»

انجمن اسلامی الغدیر در پاریس، بنیاد اهل بیت در بروکسل و مرکز اسلامی المهدی در رم، همگی مراکزی‌اند که به گونه‌ای با نمایندگی‌های ایران در کشور‌های مختلف در ارتباطند و قرائت جمهوری اسلامی ایران از تشیع بخش مهمی از آموزش‌های این مراکز در اروپاست. برای درک این ارتباط هم کافیست به نوع انتشار اخبار این مراکز در رسانه‌های رسمی دولتی ایران از جمله خبرگزاری ایرنا، العالم و خبرگزاری‌های رسمی حوزه علمیه و بنیاد جهانی اهل بیت رجوع کنید.

رسانه‌ای‌شدن ارتباط هریک از این مراکز با جمهوری اسلامی ایران می‌تواند برای مجوز‌های آن‌ها خطرآفرین باشد و به همین دلیل اکثر این مراکز در اساسنامه‌های خود به «مستقل بودنشان» تاکید کرده‌اند. اتفاقی که برای مرکز اسلامی هامبورگ در هفته‌های اخیر افتاده همان چیزی است که مراکز مشابه از آن اجتناب می‌کنند. مرکز اسلامی هامبورگ به تازگی به اتهام ارتباط با نهاد‌های رسمی ایران در آلمان بسته شده و رئیس آن از کشور اخراج شده است.


بیشتر بخوانید:

میثم مطیعی کیست؟

پشت پرده تعطیلی موسسه گوته | مرکز اسلامی هامبورگ خودش باعث حساسیت امنیتی دولت آلمان شد | علی ماجدی: فعالیت گوته غیرقانونی نبود و حساسیتی روی آن وجود نداشت

مداحان مشهور چگونه شناخته می‌شوند؟/ از دست‌بوسی رئیسی تا هفت‌تیرکشی در خیابان

ظهور هیات‌های عامه پسند به جای سنتی/ مداحی‌های سیاسی و اجتماعی چگونه جای روضه‌های مذهبی را گرفت؟


 آیا هزینه سفر مداحان و سخنران‌ها از جیب خودشان است؟

آنچه در مورد سفر مداحان و سخنرانان در مناسبت‌های مذهبی خاص اهمیت پیدا می‌کند، هزینه نسبتا بالای سفر به کشور‌های خارجی، اسکان و حقوق آن‌ها در مدت حضورشان در این کشورهاست.

در این مورد یک رویه قانونی مشخص وجود دارد. روند اعزام مبلغ، مداح و سخنران باید به طور قانونی از طریق نهاد‌های مادر از جمله وزارت ارشاد و سازمان فرهنگ و تبلیغات اسلامی انجام شود، اما نهاد‌های دیگر هم دستی بر آتش دارند. چندین نهاد فرهنگی دیگر از جمله حوزه علمیه قم، وزارت ارشاد و رایزنی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور و همچنین جامعه المصطفی العالمیه هر ساله اقدام به اعزام مبلغ به خارج از کشور می‌کنند.

مهرماه سال ۱۴۰۰ در اولین سال ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی، سایت خبری فارس، وابسته به نهاد‌های نظامی گزارشی درباره عملکرد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نوشت و گفت این سازمان «با وجود هزینه‌های بالایی که روی دست کشور گذاشته» دستاورد قابل توجهی نداشته و به همین علت سایر نهاد‌ها از جمله «جامعه المصطفی» برای کاستی‌های برنامه‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور دست به کار شده‌اند.

حتی سال ۱۳۹۶ رئیس کانون مداحان نیز از اعزام مداح و شعرای آیینی به خارج از کشور خبر داده بود.

محمد حسین ملک‌زاده، از اساتید حوزه علمیه که خود یکی از همین مبلغان اعزامی در خارج از کشور بوده در خرداد ماه ۱۳۹۶ به خبرگزاری مهر گفته «در هر مقطعی از مقاطع انقلاب مرکز، نهاد یا گروه‌هایی برای اعزام مبلغ به خارج از کشور شکل گرفت. در ابتدای دهه ۶۰ معاونت بین‌الملل سازمان تبلیغات اسلامی مبلغ به خارج اعزام می‌کرده است. مراکز رسمی متولی این کار متعدد بوده‌اند مثلا در مقطعی مجمع جهانی اهل بیت (ع) مبلغ اعزام می‌کرده، سازمان مدارس خارج از کشور هم. مراکز دیگری هم بوده‌اند. در ایام دهه فجر نهاد‌های رسمی کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت خارجه مبلغین را به کشور‌های مختلف می‌فرستادند تا جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی را و اسلام و تشیع را معرفی کنند.».

اما در نهایت ملک‌زاده هم می‌گوید قرار به این شد که پراکنده‌کاری‌ها تمام شود و مرکزی به نام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شکل بگیرد و کار‌های فرهنگی اسلامی تبلیغی خارج از کشور در این سازمان متمرکز شود. این سازمان با ادغام چند مرکز دیگر شکل گرفت. ازجمله بخش بین‌الملل سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت امور خارجه، مجمع جهانی اهل بیت.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هر سال در مناسبت‌های خاص از جمله سه دهه محرم و صفر، ایام فاطمیه و روز‌های سوگواری شهادت ائمه اقدام به اعزام سخنران و مداح به خارج از کشور می‌کند.

برای این منظور نیز دولت، هزینه‌هایی از جمله هزینه ویزا، بلیط، اسکان و حق ماموریت مبلغان را پرداخت می‌کند. بخشی از این هزینه‌ها به طور طبیعی در مناسبت‌های مذهبی مانند محرم و صفر می‌تواند از طریق نذورات مردم ساکن در کشور‌های میزبان پرداخت شود. در میان افرادی که برای سخنرانی یا مداحی اعزام می‌شوند چهره‌های شاخصی، چون حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی و مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین راستگو هم دیده می‌شوند.

حضور میثم مطیعی در محل جامعه المصطفی العالمیه در بانکوک و میزبانی رایزنی فرهنگی ایران در تایلند از او نشان می‌دهد این سفر هم در چارچوب همان رویه معمول اعزام مبلغ به خارج از کشور انجام شده و «دعوت شیعیان بومی»، عبارت چندان دقیقی برای نحوه سفر او به تایلند نیست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
4
37
شیعیان بانکوک حوزه درست کرده اند؟
اگر فقط ۱۰۰۰ تومان از حق من ایرانی از بیت المال به جیب کسی رفته باشد که بنام دین به استرالیا و فنلاند و ... می‌رود در آخرت حلالش نخواهم کرد
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
شما حلال نکنی هم این مداحان به نام تبلیغ دین سفرهای سیاحتی خودشون رو میرن .... بیچاره ملت ایران ...
ناشناس
| Austria |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
با همین خیال خوش باش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
5
34
حق الناس من حرامتان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
به هر خانم تایلندی ۳۵ سکه داده شده. نمیدونم تو دین اینا چیزی بنام حق الناس وجود نداره؟
بخدا ۴۱ سالمه هیچ چیزی از ایران سهمم نشده نه شغل و نه ازدواج، آخر مگر من دختر ایرانی مسلمان حقی در کشورم ندارم؟
لااقل ارث پدر و مادرم را نمی گرفتید
شب و روز نفرین و لعن میکنم و امیدوارم قرآن به کمر کسی که دار و ندار خانواده ام را گرفت بزند خدا آخرتتان را جهنم کند
حق من ایرانی و ارثم را میگیرید و در پاتایا برای زنان تایلندی بذل و بخشش میکنید؟
جگر آدم خون می‌شود وقتی هموطن خودت در فقر و نداری باشد و دارایی کشورت برای آفریقا و تایلند و ... هزینه شود
خدا از بانی جامعه المصطفی و ... نگذرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
2
33
به نظرم جراحی های دولت از همین نقطه آغاز شود همه مردم راضی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
کاملا موافقم
بجای برداشت از صندوق ، باید تمام این ریخت و پاها از جیب مردم ایران که بنام اسلام می‌کنند تمان شود
والا تا آنجا که ما می‌دانیم حتی خمس و زکات هم باید برای راه و درمان بیمار خرج شود نه اینکه خرج دنیاگرایی شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
3
28
جماعت مداح حتی از طرف خلق الله کوچه و بازار هم بعنوان افراد متشرع شناخته نمی شوند .یعنی یک مرجع تقلید مستقل در حوزه وجود ندارد که بساط این مداحان قدرت و ثروت را برای همیشه جمع کند .
بساط مداحی با این سبک و سیاق به بعد از درگذشت اقای خمینی برمیگردد.در تمام دوران زندگی ایشان که اتفاقا" با دوران حماسی جنگ هم همراه بود ،هیچ یک از این طایفه مجهول الهویه وجودشان محلی از اعراب نداشت .
آقای خمینی با اصل مداحی مخالف بود.ما شاد روضه خوانی مرحوم کوثری بودیم که آنهم در کل سال به ۲ و ۳ مرحله بیشتر نمی رسید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
من ۴۰ سالمه حتی شمال کشورم رو هم ندیدم تابستون و عید و ... هم نمیتوانم سفر برم همون مرجع تقلیدی که شما میگید ۱۰۰ کشور رو بنام دین و با پول خمس و زکات گشته ، در ثانی اینها اون خانم ایرانی که از فرط گرسنگی خود و بچه هایش را انداخت را اصلا نمی‌توانند ببینند چشمان این مراجع فقط مردم بیگانه را می بیند و جیب مردم را خزانه جهان اسلام می‌دانند
همین جناب رئیسی به کودک سرطانی که گفت آیا من از ایران حقی ندارن که خرج درمانم شود گفت عمر دست خداست
امیدوارم همان خدا پاسخ آه مرا بدهد و آهم بگیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
جوان ایرانی برای پول پیش خانه رفته کلیه فروخته ، اینها می‌خواهند به همین زنان تایلندی علاوه بر سکه نفری یک منزل در تهران بدهند از همین خانه های خالی
آتش جهنم مبارکشان باد
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
3
18
حسن روحانی رو با ان همه سابقه کار فرماندهی و امنیتی جزو مردم قرار ندهید
دعوای بین اینها سیاسیون دعوای موش و گربه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
روحانی همان کسی است که وقتی به سفر خراسان رضوی میرفت چون تشک مارک برای خوابش نبود سفرش را عقب انداخت همان کسی بود که یک هواپیما پول از اوباما بعد برجام گرفت و بعد گفت مگر ۴۰ ساله می‌شود کشور ساخت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
1
26
ملت درفقر وبدبختی سیاه بسرمی برند بودچه های نجومی به این ارگانها برای چه تبلیغی می تواند باشد فقط برای رانت سفرهای خارچی حالا تایلند وپاتایا زن بازی که اینها عاشق آن هستند آیا پزشکیان جرات هدف بوده این حیاط خلوت ها ی مداح ها و بقیه رادارد
پاسخ ها
ریحانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
فلسطینی ها به زیاد نخاله گفتند چرا به ایران می روید و او پاسخ داد انسان مجبور است به دستشویی برود با آنکه از او متنفر است
وقتی مسئولان از ایران و ایرانی می‌زنند و همه چیز ایران را فدای کشورهای دیگر و خودنمایی می‌کنند دار و ندار ایران و مردمش را می‌گیرند خب همین شیعه هم توسط همین مسئولان و امثال مطیعی از بین می رود و کشورهای دیگر هم ایرانیها را مسخره می‌کنند که ایرانیها عقل ندارند همه چیز کشورشان را بذل و بخشش می‌کنند و مردمشان را قربانی
آدم یاد سکانس سریال حضرت یوسف می افتد که کسی به کاهنان معبد که روی ثروت بودند میگفت ما خرج خدایان میکردیم اینان خرج خود می‌کنند
به نام خدایان به کام مؤمنان
کجا حضرت علی حق کسی را ناحق میکرد اینها اگر اعتقادی به آخرت داشتند چشمشان بیمارستان‌های اعصاب و روان ایران را می‌دید که هزاران جوان افسرده خوابیده اند چشمشان هزاران جوان بیکار و مجرد را می‌دید چشمشان مردم فقیر ایران را می‌دید
دین شده بهانه آقایان برای خوشی در دنیا و از دین برای دنیایشان کاسبی می‌کنند
شغلشان کاسبی از دین است
در جنگ تحمیلی شهدایی بودند که وقتی در اوضاع سخت جنگ سه روز گرسنه می‌ماندند و تا مردم چیزی به آنها می‌رساندند ترس داشتند که مبادا سیر شوند و گرسنه ای باشد و آنها با خیال راحت غذا را نمی خوردند
حالا این جناب مطیعی و امثالهم حق و روزی شرعی مردم را میگیرند و ادعای تبلیغ دین دارند
در آخرت نمی پرسند چرا در شیکاگو و فنلاند مسجد و حوزه نساختی؟ می‌پرسند با امانتی بنام مردم چه کردی از امانت و حق الناس میپرسند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
1
24
اگه این ریخته و پاش ها نباشه همین چهارتا شارلاتان هم دور وبرشون نمی پلکن خب چکارکنن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
1
24
سقوط به قهقرا تا اسفل السافلین,سفیران فرهنگی و علم و دانش ایران ،جای آن است که خون موج زند در دل لعل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
3
11
چرا مطیعی!!!!
نخیر خودش خودشو دعوت کرده تو همین ایران خیلیا مطیعی را نمی شناسن چه برسه به بانکوک!
البته برای شیعه کردن پول خرج می کنن.
یکی از شاگردان آیت‌الله مصباح‌یزدی در اظهاراتی اقدام به هزینه و فایده درباره ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب اسلامی و روحانیت و حوزه‌های علمیه کرد و نتیجه گرفت که شاید ما به خاطر جمهوری اسلامی تا ده میلیون نفر را از دست داده باشیم اما فقط بر اثر انقلاب اسلامی و به دست فارغ‌التحصیلان جامعه‌المصطفی ۵۰ میلیون نفر در دنیا شیعه شده‌اند. مهدی ابوطالبی استاد گروه تاریخ اندیشه معاصر موسسه امام‌خمینی همچنین مدعی شده است: «به نظر من نفوذ و محبوبیت روحانیت بعد از انقلاب خیلی بیشتر است.»
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
من نماز میخوانم ، روزه میگیرم اما دست در جیب کسی نمیکنم و از جیب مردم برای آخرتم برنمی‌دارم
کسی که اعتقادی به آخرت داشته باشد باید مراقب حق الناس باشد هر کسی می‌خواهد دین تبلیغ کند باید با هزینه شخصی باشد نه از جیب مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
21
4
میثم مطیعی خیلی قبل از ریاست جمهوری شهید رییسی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق بود حتی قبل از ریاست روحانی لطفا اطلاعات غلط به مردم ندید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
حتی قبل از روحانی؟ روحانی ۹۲ آمد مطیعی تازه سال ۹۵ مدرک گرفت بعدش در دانشگاه استخدام شد.اطلاعت غلط میدی که مثلا اعتبار درست کنید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
1
19
حتما رفته بانکوک به صف اول آنجا هم نهی از منکر کنه ! ضمنا ظاهرا هوای بانکوک مساعد حال است که این همه مبلغ در عکس حضور دارند. چرا در کنار خواهران بانکوک برادرانشان حضور ندارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
هلند و ایتالیا و فرانسه و آلمان هم رفته
مزاج اینها با هوای سیستان و بلوچستان و کردستان و خوزستان جور درنمیاد
Sam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
1
13
با چه زبانی روضه خونده !!!؟
یعقوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
1
14
کاش یه سفر هم بره جزیره آدمخوارها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
به نام دین و با بودجه ای که باید صرف ساخت ایران و اشتغال و ازدواج جوانان ایران و صرف پول کارگر و پرستار میشه نه تنها تایلند بلکه به آلمان و فرانسه و ایتالیا و هلند هم رفته
پول مفت است دیگر
من مادرمرده کمردرد دارم اما بخاطر پول برق جاروبرقی روشن نمیکنم و با این همه مالیات و پول دادن اینها بجای ما و با بهانه دین دنیاگرایی می‌کنند
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
1
11
چرا اینهمه سعادتی که نصیب ما شده با دیگران قسمت نکنیم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
هموطن عزیز فکر میکنی برخوردی که با من و تو می‌شود را با آنها می‌کنند همین اول کاری ۳۵ سکه و یک منزل در تهران داده اند در حالی که خانه ارث و حق شرعی پدر و مادرم را گرفتند در حالی که کرمان مادر بیوه ای در کپر با فرزندانش نشسته و صدای درخواست کمک فرزندانش همه جا پیچیده
اینها فقط با ایرانی دشمنند و بقیه حق استفاده از همه چیز ایران را دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
1
16
اینها کارهایی کردند که اگر ده ساله پیش بمن میگفتند هیچوقت باور نمیکردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
تو کشور غیرمسلمان سوئد یه کارمند خانم فقط بخاطر سه دقیقه حرف زدن با تلفن محل کارش با خانه دادگاهی شد که چرا از اموال عمومی برای مصارف شخصی استفاده کرده بعد کسانی که در این ادعای مسلمانی دارند میخوان با پول مردم و غصب دارایی مردم برن تو همون کشورها و بگن مسلمان بشید و مثل ما دارایی مردم و کشورتون رو هدر بدید
بنظر شما ایمان کدوم یک بیشتره ایرانیه یا سوئد?
جلیل اسلامی
|
Estonia
|
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
1
14
ایا با این حق الناس کردن به جایی میرسن اگر حق و عدالتی باشه که مردم واجب تر هستن و نشون به این نشون که این همه هزینه مردم رو دین گریز کرده
ناشناس
|
Austria
|
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
1
14
به جای این همه بودجه برای تبلیغات اسلامی که دردی از مردم دوا نمیکنه، بهتر نیست صرف آبادی و ساخت زیر ساخت ، اشتغال ، بهبود فضای کسب و کار، رفع محرومیت ها شود؟
من به عنوان یه ایرانی رضایت ندارم حق من از سرمایه و بیت المال صرف امور دینی شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
20
2
برای تبلیغ شیعه در جهان باید تلاش کنیم وهابیون وصهیونیسمها میلیاردها دلار خرج کرده اند تا از اسلام یک چهره خشن و اعشی به جهان نشان بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
شما اگه میخواهی برای شیعه تبلیغ کنی بداد مردم خودت برس
همین کارو کردید که ۷۰ هزار مسجد خالی مونده
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
0
3
اصلا باچه زبانی مداحی می کنند ؟ّجماعت رانت خوار
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
0
6
من درتعجبم چراخداجواب این همه ظلم وبی عدالتی رانمیده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
0
5
با پول ملت خوب داره عشق و حال می‌کنه نمی‌دونم این دانشگاه امام صادق چه می‌کنه که هر کی ازش بیرون میاد به مقام های بالای کشور میرسه لعنت به همه دانشگاه امام صادق که بنام اسلام از بیت‌المال استفاده کرده و عشق و حال میکنن
کاربر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
1
4
اهل بیت نیازی به مداح ومداح پولکی ندارن
عباسعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
0
4
خدا انشااله لعنت کنه باعث وبانی این کارهارو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
0
6
این پولهای مردم دربدر این مملکت رو اینطوری حیف و میل نکنید .خدا غضب خواهد کرد و تر و خشک را با هم می‌سوزاند.نکنید اینکارها رو .مردم آب و برق و گاز می‌خواهند. مردم کار و درآمد می‌خواهند. مردم محیط زیست سالم می‌خواهند.مردم هم شادی و طراوت می‌خواهند. مردم هم سفر می‌خواهند و زندگی خوب .چرا بودجه این مملکت صرف کارهایی می‌شود با بازدهی بسیارکم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
برادر من حیف و میل نکنید چیه ، کار از این حرفا گذشته ۴۰ ساله ایران سه برابر چین درآمد داشته اما برای همین چیزا هزینه شده ، اگه برای ایران هزینه میشد که جمعیت ما الان ۱۵۰ میلیون بود و اقتصادمان سنگاپور بود
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
0
6
سالی ۲۰ میلیون دلار؟؟براچی؟برا کی؟بابا به نتانیاهو این مقدار پول خرجش کنی به ولا شیعه میشه بس کنید ما که خودمون شیعه هستیم چه گلی به سر دین زدیم که اینا بزنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
0
1
الله و اعلم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
3
0
ده سال امام خمینی در ایران بود. از منزلش بیرون نیامد . برای اینکه قطره ای از بیت المال هزینه نشود.. نداشت فرزندش هیچ سمتی دردولت و بیت المال داشته باشد..حالا چه هزینه های گزافی از بیت المال برای چه کسانی..؟ راستی پاسخ گو در برابر خدا ومردم کیست..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
این خشت کج رو خود اون مرحوم گذاشت بیخود تطهیرش نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
2
0
ده سال امام خمینی در ایران بود. از منزلش بیرون نیامد . برای اینکه قطره ای از بیت المال هزینه نشود.. نداشت فرزندش هیچ سمتی دردولت و بیت المال داشته باشد..حالا چه هزینه های گزافی از بیت المال برای چه کسانی..؟ راستی پاسخ گو در برابر خدا ومردم کیست..
حامدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
0
7
اینها آرزوی رفتن به شاه عبدالعظیم را داشتند.
اما حالا با بیت المال دور دنیا میگردند.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
0
4
آخ جون تایلند.هزینه اونا رو هم ما باید بریم.ما چقدر نون خور داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
قبلا هم گفتند ۴۰ هزار خانواده شهدای فلسطین را حقوق می‌دهیم
سردار .... علاوه بر حقوق ۲۵۰ دلار هم عیدانه داد به لبنان.
برای همین است که زاد و ولد آنها ادامه دارد
فرهنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
0
3
حالا رفته به چه زبانی مرثیه خوانی کنه خوب دیگه سفره باز است و همه بالادستی می خورند ایشان هم یکی ولی تایلند به چیز دیگری هم مشهور است خداکنه به اونجا نره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
9
1
معلومه که نویسنده خودش مشکلی داره وگرنه کدوم شیعه مخالف تبلیغ دین هست خدالعنت کنه اونایی که گرای غلط میدن به مردم واونایی که دانسته ازاین نظرهامیدن واونایی که فقط نظرمخالف رونشون میدن انگارهمه مثل خودشونن این همه حق الناس حق الناس میکنن انگاردلشون برامردم می سوزه اونی که حقشه راضیه شمانگران نباش حالم ازتون به هم می خوره ان شاءالله توجهنم بریدهمتون ضداسلام های یهودی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
اسلام گفته از جیب مردم بردارید و سفر شخصی بروید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
مشکل چیه واقعیه
میری فلان پاساژ، فلان کارخونه ، فلان ویلای شمال ، فلان زمین شمال بنام فلان روحانی است و همان روحانی به مردم می‌گوید مقاومت کنید و یا مثل پابرهنه های یمن زندگی کنید ما ۷ درصد منابع جهان را داشتیم و شدیم این و ترکیه بدون نفت و گاز مسلمان شد جز ۲۰ اقتصاد برتر جهان و آنجا اسلام واقعی تر است تا ایرانیها که ادعا در اسلام دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
تبیلغ دین یعنی عملکرد خودت در کشوری که حکومت را در قبضه داری
علی ۲۲
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
0
2
آی شیطون بلا !!!!!!!!!
علوی از شهردندی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
8
0
اونایی که میگن ما راضی نیستیم ما چی و چی
اولا از پول مردم نیست
ثانیا چرا هرجا که تبلیغ دین هست درد تون میگیره ؟
گنسرت ها و ورزشگاه ها و غیره که بودجه میلیاردی خرج میشه ...چرا اونجاها لال میشید،سکوت میکنید....
سوما این چیزها طبیعیه در همه صنف ها هست پزشک ها استاد ها و برخی دولتی ها ....همه شون بخاطر هدفی میرن
چهارما این همه شهید داده شده برای دین اسلام مذهب تشیع و حکومت اسلامی ...بخاطر چی چه هدفی؟؟
فقط امثال شماها بیان در امنیت رفاه و دنیا و جیبشون رو پر کنند و دنبال شهوت و هوس باشند ....باید اکثر هزینه ها خرج گسترش اسلام تشیع باشه.........
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
این حرفا چیه میگی
اولا اون کسی که کنسرت میزاره یا با پول شخصی کنسرت میزاره یا اسپانسر داره و اون کسی که ورزشگاه میسازه برای سلامتی و تفریح سالم و اشتغال جوانان میسازه
دوماً. مگه استادیوم رو ایران تو تایلند ساخته که میگی برای استادیوم و کنسرت چیزی نمی گید
سوماً. اگه من از جیب شما پول بردارم برم یه مدرسه تو خارج بسازم و یا برم سفر به کانادا راضی میشی یا برم سفر حج؟
کسی با تبلیغ دین و تشیع مخالف نیست ما میگیم چرا وقتی کشور در شرایط سخت اقتصادی هست باید بودجه برای این کارا و در کشور دیگه هزینه بشه.
۴۰ سالمه ، فوق لیسانس و نتوانستم ازدواج کنم میدانی چرا. پدرم شیمیایی شد و هیچ سهمیه ای نداشت و هرچه کار کرده بود را بنام دین بردند و به دزدی ارثش متهم کردند و ارث مادرم را هم همین طور و مادرم را از دست دادم
کجای دین خدا گفته ارث حق شرعی مرا بگیرند و ببرند برای دین تبلیغ کنند
میدانی با این پولها چند جوان ایرانی سامان میافت و صاحب شغل میشد؟
میدانی چند خانواده کارش به طلاق کشیده نمیشد؟
میدانی چند جوان در داخل کشور می‌توانستند اشتغال داشته باشند؟
میدانی در جنوب ایران و کوههای زاگرس دختران ابتدایی فقط برای اینکه مدرسه بروند خود را آویزان می‌کنند به طناب و از رودخانه ۱۵ متری عبور می‌کنند و دل پدر و مادرشان باید در وحشت و ترس باشد
میدانی زنی بیوه برای سیر کردن شکم فرزندانش و خرید فقط چند بطری آب مجبور به همخوابگی با غریبه شد و بعد از شرم خودش راکشت
میدانی یک دختر ششم ابتدایی خودکشی کرد
میدانی چند زن و دختر برای امرار معاش تن فروشی می‌کنند
میدانی در سیستان و بلوچستان دختر ایرانی بود که نمی‌دانست مزه پنیر چیست
و ....
حالا جواب جوانی از دست رفته مرا در آخرت تو می‌دهی یا جناب مطیعی. من که در شرایط سخت گاز اعصاب پدرم آنقدر سخت درس خواندم و تا مرز نابینایی رفتم و از این سرزمین هیچ چیزی نگرفتم و تمام دارایی پدر و مادرم که حلال بود بنام دین رفت
آیا در آخرت تو و امثال تو جواب پدر شیمیایی مرا می‌دهی که بخاطر اینکه فقط ۲ میلیارد ارثش را بعد ۴۰ سال خواست متهم به دزدی کردند و ارثش را گرفتند و ۴ سال در دادگاه‌ها میچرخاندند
آیا تو جواب میلیون‌ها ایرانی را میتوانی بدهی؟
کدام کشور اسلامی است که من مسلمان حقی در معدن و دارایی آن داشته باشم
سال بسال نمیتوانم از شهرم خارج شوم و خواهر بیچاره ۴۳ ساله ام اصلا نمی‌داند مسافرت چیست
جواب جوانان بیکار ایران را تو میدهی؟
خدا ۷ درصد منابع جهان را به عنوان روزی به ما ایرانی‌ها داد اما از ما گرفتند
آیا تو مسلمان که پیرو مولا حضرت علی هستی در کشور مسلمان مالزی و اندونزی و عراق و .‌‌‌‌.. حقی داری؟
خانه مردم را به اسم بزرگ کردن حرم شاهچراغ می‌خرند و پیرمرد را بی خانه می‌کنند و می‌گویند برو دعا کن خدا خانه نصیبت کند
شما چگونه مسلمانی که نمیدانی امام حسین در خواب به شهیدی گفته بودند اول حق الناس را بدهید بعد دنبال من باشید
حرف زیاد است
فقط میدانم آخرت حساب و کتاب است و ایران و هرچه در آن است از اثارباستانی تا انسانها و حیوانات و زمین و .... امانت است و تمام مسئولان باید بابت این امانت در محضر خدا پاسخگو باشند
کمی تامل کن حق الناس سخت است و فقط باید از صاحب حق حلالیت بطلبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
کجا از پول مردم نیست بودجه جامعه المصطفی پول مردم ایران نیست؟ چرا نگرانید از اینکه یه نظر سنجی ملی بذارین ببینین چند درصد ایرانی ها از بودجه ای که برای این نهاد در نظر گرفته شده راضی ان چند درصد ناراضی،مال مردم نیست یعنی مال جنابعالیه؟ شما داری از جیب خرج می کنی؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
کنسرتا عجب کنسرتایی تو سالن والیبال صدا میپیچه نمیفهمی چی میگه بعد هم پولشو مردم میدن تو تایلند یه مشت گدا گشنه کدوم پولو میدن برای مداح میان عزاداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
شهید دادیم ایرانی از گرسنگی و بیکاری و بیماری خودکشی کنه و بمیره تا تو بانکوک و آمستردام و نیویورک حوزه بزنیم؟
سحر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
یه جوری میگی کنسرت انگار ۸۰ درصد مردم این تو کنسرت و خوشگذرانی هستند
مردمی که همه چیز خودشون و کشورشون خرج آقازاده ها و کشورهای دیگه شده و نگران تورم و بیکاری و دارو و درمان هستند و هزاران مشکل دارند چند درصدشون کنسرت رفتند
منکه تا بحال شمال کشورم رو هم ندیدم کجا کنسرت دیدم
اون اعراب حاشیه خلیج فارس و آقازاده ها هستند که از صدقه سر حراج و غارت ایران تو خوشگذرانی هستند
من نگران اینم که فردا انسولین پدرم را میتوانم پیدا کنم یا نه اما شما نگران اینکه چند نفر به تشیع اضافه کنی با پول خلق الله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
0
7
۱۴هزار میلیاردی که تایلند از جیب من ایرانی خرج کردید به اسم اسلام ولی برای عیاشی و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
فقط تایلند نیست خود حوزه گفته در ۱۰۰ کشور حضور دارند از استرالیا و فنلاند و ....
والا در اسلام گفته خمس و زکات برای راه و ... در همان مکان خرج شود
با پول خمس استان بوشهر حتی یک فقیر نباید می‌ماند
اما وقتی مرجع ۱۰۰ ساله به ۱۰۰ کشور خودش می‌گوید رفته چه انتظاری می‌توان داشت
ناشناس
|
Singapore
|
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
1
4
خدایا روا مدار که گدا معتبر شود . این بی سواد به جا هایی سفر کرده که هیچ چیزی از تاریخ - فرهنگ - سیاست های آن کشور نمی فهمد. به اسم مداحی ولی برای عشق و حال
سید محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
8
0
سایتهای خبری مانند رویداد 24و امثال این سایت فقط هدفشان فرا فکنی و ایجاد تفرقه است
لیلا خانم جناب مطیعی قبل از آن مداحی معروف در عید سعید فطر خطاب به دولتی ها معروف بودند چون شما و امثال شما در جریان کارهای مذهبی نیستید ایشان را نمی‌شناسید و در بعد ایشان قبل از دولت شهید رییسی عضو هیات علمی دانشگاه بودن بنابر این همین دو مقدمه را که در نظر بگیریم بقیه مطالب تان معلوم است چقدر درست است
خوانندگان عزیز ، مطالب اینهاشما را جو گیر نکند در مقابل نوشته‌هایتان نزد خداوند مسئول هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
ما کاری به مداحی کردن و نکردن ایشان نداریم می‌گوییم سفر شخصی باید با هزینه شخصی باشد و چرا از پول مردم ایران باید حوزه در کشورهای دیگه ساخته بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
چرا تفرقه ؟ از معدود سایتهایی که بخشی از نظرات مخالف رو پخش می کنه داره تفرقه افکنی می کنه؟!!طاقت همین یه صدا رو هم ندارید در اروپا می رین به مردم می گین لااکراه فی الدین؟ اونجا هم به مردم می گین وارد این دین شدید بخواین برگردین سرتونو می ذاریم روسینه تون؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
1
2
بعله ملت سرافراز ایران باید و حتماً برشما واجب است که از خدمات مشعشع میثم مطیعی و امثالهم که در پیشرفت و توسعه و اعتلای کشور کوشیده اند کارخانه ها ساخته اند که محصولات آن ها نه تنها در داخل بلکه در خارج برایشان سر و دست میشکنند مگر نمی بینید در تایلند تای لند بعله حضرت میثم!!! ‌‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
ببخشید اشتباه منفی زدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
0
7
دار و ندار مملکت رو دادن به لبنان و فلسطین و یمن و..
حوزه علمیه ساختن همه جای دنیا و اخرش شد اینکه مردم دیت ستیز شدن بیت المال رو چوب حراج گذاشتید و فقر رو به مردم هدیه دادید چرا خودتون رو نماینده خدا میدونید؟شماها اصلا خدا و رسول خدا رو قبول دارید؟ حوونها نمیتونن ازدواج کنن و شما فکر تبلیغ هستید؟ خدا لعنتتون کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
ایران شده سفره ۲ میلیارد نفر غیرایرانی
نفت ایران برای چین
گاز ایران برای قطر
برق ایران برای عراق
فرش ایران برای ترکیه
خرمای ایران برای دانمارک
زعفران ایران برای اسپانیا
آثار باستانی ایران برای امارات
خاک ایران برای پناهگاه افغانستانی
درمانگاه ایران برای فلسطینی
دانشگاه ایران برای سوری و ....
ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
0
5
آخ من تا حالا فکر میکردم میرن تایلند جهت عشق کردنوخوشگدرانی هرچه به ابا میگم پول وده برم تایلند میگه برو بچه خجالت بکش از حالا میگم پول بده برم تایلند برا مدا
ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
0
5
با‌پول‌بیت‌المال‌‌به‌این‌کشور‌و‌ان‌کشور‌رفتند‌یعنی‌چی‌کجای‌اسلام‌این‌را‌نوشته‌
هوشنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
0
5
پسرم ۱۱سال است دیالیز و نیاز به پیوند کلیه دارد.قیمت ۵۰۰ملیون است. بهر دری زدم جور نشده. آنوقت اینها با چه مجوز اینقدر ریخت و پاش می‌کنند. مداحی هم تبلیغ اسلام است؟پسرم باید ازبین برود؟ لامصبا کمی هم به فکر مرگ باشید. هرچند که بهیچ چیز عقیده ندارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
هموطن عزیزم خدا خودش فرزندت را بهبود ببخشد الهی تمام درد و بلاهای این سرزمین و مردمش برود بر سر کسانی که این سرزمین را غارت کردند
دل منم خونه حق مادرم را گرفتند و مادرم آنقدر سختی کشید و فوت کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
4
0
اگر برای شهوت رانی به دبی می رفت نویسنده قطعا خوشحال می شد.چون ناریان مر ناریان را طالبند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
اگر پول جامعه المصطفی خرج بهداشت ودرمان یا آموزش وپرورش این کشور می شد هم شما قطعا ناراحت می شدید
ن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
برادری که ناراحتی از واکنش مردم خوب بخون ، هر جایی که با پول ناحق ساخته بشه و حرام باشه ویران میشه الهی اون دبی هم که با پول ایرانیها آباد شده ویران شه ببینم بازم حرفی دارید بمیرم که اصلا آقایون دبی نمیرن
روزی با یکی از اقوام در حال صحبت در مورد وضعیت اقتصاد ترکیه بودیم گفتم درست است که ترکیه در ۴۰ سال پیشرفت کرده اما من ایرانی بخاطر چند تن طلایی که مال ایران بود و آنها برداشتند حق خودم را حلال نمیکنم و راضی نیستم ترکیه با طلاهای ایران بزرگترین مسجد توریستی را ساخته و حق خودم را حلال نمیکنم یک ساعت بعد به خانه برگشتم و اخبار گفت ده استان ترکیه زلزله آمده است
همان موقع بود که یکی از سیاستمداران ترکیه ای گفت چیزی که دین برایت براحتی بیاورد را به همین راحتی می‌گیرد
حالا من ایرانی مسلمان به هیچ وجه راضی نیستم هرجایی که با پول ایرانی ساخته بشه آباد بمونه
وقتی مردم ایران مصرف سرانه گوشت ۳ کیلو در ساله و ایرانی در فقر بسر میبره و چمدان چمدان پول به زکزاکی ها داده میشه و مردم فلسطین که مصرف گوشت سالیانشون ۹۷ کیلو در ساله و وقتی ایرانی نمیتونه ازدواج کنه و غزه بیشترین زاد و ولد در جهان رو داره چون ۴۰ هزار خانوادش از ایران حقوق دلاری میگیرن مطمئن باش خدا جای حق نشسته و آه ایرانی میگیره
هیچ چیزی از ایران نصیبم نشد لااقل ارث پدر و مادرم را آنانکه مدعی دینداری هستند نمیگرفتند
برایت متاسفم که نان ایران را میخوری و دلت به حال بیگانه می‌سوزد و بیماری که برای هر آمپول سرطان ۱۵ میلیون باید بدهد را نمی بینی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
0
4
بری و برنگردی‌ انشالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
0
5
امیدوارم همون جا به دعوت خواهران عزیز بمانند و هرگز به ایران برنگردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
0
4
در این ۴۵ سال چند تا کارخانه و ورزشگاه ساخته شد و چند تا حوزه ؟
این کارها بیشتر به ضرر دین و تشیع است و باعث دوری مردم از دین می‌شود
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
0
4
تورا خدا دست بکشید ،اروپا اصلا اینا را قبول ندارن،میرن اونجا با پول پاشی یه عده بیکار مفتخور مثل خودشون جمع میکنن دور خودشون از جیب مردم فقیر ایران،فقط می‌دونم شما با این کاراتون نمی‌تونید زندگی شاد و درست اروپاییها را به هم بزنید
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
0
4
واقعا شرم آور است که باخون دل مردم ایران تفریح کنی! بیچاره ملت ایران، میلیون‌ها دلار هزینه می‌شود تاچندتاتایلندی آفریقایی شیعه شوند، بعدیه همین بهانه برای خودشان باپول بیت المال سفرخارجی درست می‌کنند، به والله قسم بی دین ایران هزاربرابرارزشش بیشتراز این شیعه هایی است که باپول درست شده اند، اینها تازمانی شیعه هستندکه پول برسد، اگرهمین حالا هم به ریش ایرانیان می‌خندند، بچای حیف و میل بیهوده ثروت ایران، ساختن بیمارستان وامکانات رفاهی درافریقاوتایلندوعراق و افغانستان ولبنان و.. برای ساخت وجذب چندتا خارجی به مذهب شیعه،، به دادمردم رنج کشیده ایران برسید
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
1
1
ای بدبخت من ای بدبخت مردم ایران چندساله حسرت میکشم زیارت کربلا چندساله درحسرت امام رضا چندسال حسرت میکشم زیارت شاهچراغ اونوقت ای آقا چه جوری داره جهانگردی می‌کنه پس ازلیت المال هستش که سهم من ونفربه نفره ایرانی در هستش مداح اهل بیت ماشین 5میلیاردی زیرپاشه به اینا نبایدبگی مداح اهل بیت به اینا باید گفت مداح اهل پول ودلار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
هموطن عزیزم اگر قصد سفر به کربلا دارید حتما با هزینه شخصی بروید چندین سال بود میخواستم بروم و نمیشد پدرم گفت در اربعین برو و من گفتم میخواهم بروم زیارت و باید قبول باشد بنابراین نمی‌خواهم با پولی که حق الناس و از بیت المال است بروم و حتی اگر یک قطره آبی را بخورم که از حق الناس است زیارتی قبول نیست و این شد که از امام حسین خواستم اگر می‌خواهد بروم آنجا پول حلال و زمان خلوت دعوتم کند سالها پول جمع کردم و در زمان بعد اربعین رفتم که خلوت بود و به نیابت مادر مرحومم هم زیارت کردم
حالا اگر کسی واقعا اعتقاد به آخرت داشته باشد نباید دست در جیب مردم کند فردای قیامت باید پاسخگو باشیم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
0
2
روزگاری که حرف از نزدیکی اخرزمان میزند..روزگاری که در ظاهر تبلیغ در دیار کفر است و رد شدن از روی هم وطن مسلمان خودی..زمانه ای که ردوپینه مهر برپیشانی ..ارزشش
بیشتر از نمازخواندنش هست و افراد مهم جامعه از ترس جمع شدن سفره خود چشم بستن بر حیفومیل ..وکسی به کسی نکوهش نکند چون خودش مورد نکوهش قرار نگیرد..وتا رفتن به روز حساب نیم روز خواهد گذشت...باید دید ارزش داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
0
4
واقعا خجالت آوره. خدا رو شکر مردم دارن یواش یواش به خلوت تون می میبرن. از خودتون کثیفتر باز خودتون.
مختار سقفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
4
0
ای جانم چقدر لذت بردم ، فشار بخور برعنداز
آی می سوزید شما برعندازا
یک ، اگر ترویج و تبلیغ شیعه نباشه در جهان الان ما شده بودیم افغانستان دوم همین شیعیان بودند که جلو داعش سینه سپر کردن و تکه تکه شدن تا مردم عزیزم تو ایران با آرامش زندگی کنن

دو ، کی گفته با پول مردم رفته ، هر نهادی یه بودحه ای داره مثل سپاه و ارتش شهرداری ، سازمان تبلیغات اسلامی
سه ، ریس جمهور هارو که خود مردم انتخاب می کنن پس مشگل اقتصادی نصفش تقصیر ریس جمهور روحانیه نصفشم تقصیر تحریم های آمریکاست
چهارم ، وضع اقتصاد مردم تو زمان شاه چطور تو جمهوری اسلامی چطوره برید خاطرات دکتر امینی نخست وزیر شاه رو بخونید می فهمید اقتصاد زمان شاه چطور بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
اینم می دونیم که بودجه اونا رو هم امثال توتعیین می کنید .نیازی به خواندن کتاب امینی نیست هر دو دوران وکارکردشو دیدیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
اره داره میسوزه.
اون کودکی که باید داروی ۲۵۰ میلیون تومانی بخوره و داروش نیست داره میسوزه
اون جوانی ایرانی که ۴۰ سالش شده و نمیتونه ازدواج کنه داره میسوزه
اون زن بیوه ای که نمیخواد شرمنده فرزندش بشه داره میسوزه
اون کارگری که کار میکنه و حقوق بهش نمیدن از شرمندگی جلوی خانوادش داره میسوزه
اون دستفروش اردبیلی که پول دستفروشیشو شهرداری میگیره و گریه میکنه داره میسوزه
اون رزمنده شیمیایی که برای کشورش گاز اعصاب خورده اما بهش میگن ارثت به ما میرسه و بگو دزد پنجره خونه بابات هستی که بهت ارث رسیده داره میسوزه
اون جوانی که برای پول پیش خونه باید کلیه بفروشه داره میسوزه
آره میلیون‌ها انسان دارن میسوزن ، چون در کشوری دنیا اومدن که ۷ درصد منابع جهان رو داشت و بهشون گفتن چرا مثل پابرهنه ها زندگی نمیکنید
دارن میسوزه چون ساخت مسجد و حوزه ۱۳ هزار امامزاده از ساخت خونه و کارخونه واجب تر بوده
دارن میسوزه چون ۴ هزار نفر فقط در یک بیمارستان اعصاب و روان بستری هستند
دارن میسوزه چون کشورشون داره غارت میشه
الهی هر کس این کشور رو غارت کرد آخرتش بسوزه
دعای هرشب بعد نمازه
Ya hosein
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
0
3
سایت رویداد24
با یه تیر چند نشان زدی هم میثم مطیعی هم جامعه المصطفی هم ...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
0
4
برادر مطیعی
یادت باشه واکینگ استریت پاتایا هم یه سری بزنی، اونجا به تبلیغات اسلامی شما نیاز مبرم دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
0
4
همه این هزینه های تور اروپا و اسیاگردی، از بودجه عمومی ک ب نام جامعه المصطفی معروف شده، پرداخت میشه!! مگه جامعه المصطفی شرکت نفت یا پتروشیمی هست ک درآمد داشته باشه!!؟؟ هرچی بدبختی و فلاکت میکشیم از جهالت و نادانی است.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
0
0
بهترين کشورهای دنيا برای زندگی به ترتيب :

آمريکا
آلمان
ژاپن

اگر محصولی
آمريکايی (جنرال موتور ، اپل ، جنرال الکتريک ، ... )
يا آلمانی (بوش ، زيمنس ، ميله ، بنز ، بی ام دبليو ، ... )
يا ژاپنی (سونی ، پاناسونيک ، هوندا ، ...)
باشد
در کيفيت ان ترديد ميکنيد ؟

قدرت خريد
امنيت
آسايش
راحتی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
0
1
پدر من در اوج جوانی جونش رو توجنگ برای کشورش از دست داد به حرف همونایی گوش داد که نغمه ی دلنشین شهادت سر میدادن البته برای جوونای مردم و جوونای خودشون یا تو اروپا در حال تحصیل علم بودن یا تو حوزه در حال کسب معرفت همونقدر که صدام تو کشتن جوونای ما مقصره اینا هم مقصرن مگر خون بچه های اونا از بقیه رنگین تر بود چرا بچه ی یکی از بزرگان نرفت جنگ
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
برادر عزیز خوب میدانم چه می‌گویی
بخدا پدر منم تا مرز شهادت رفت و گاز اعصاب خورد اما نه ریالی خواست و نه سهمیه ای و خودش را بعد ۴۰ سال بخاطر درخواست ارث متهم به دزدی کردند و در دادگاه ۴ سال بود و میگفت منکه برای کشورم رفتم حالا شدم دزد ارث خودم و ارثش را گرفتند
جگر انسان کباب می‌شود هم من و هم خانواده در کنار پدر سختی کشیدیم و هیچ سهمی از ایران نصیبمان نشد و این شد نتیجه که اینگونه ایران غارت شود
روح همه شهدایی که برای ایران رفتند شاد از ستارخانها و سورناها و عباس میرزاها تا شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی
من هر شب برای شهدا دعا میخوانم
بعد امثال روحانی می‌روند یواشکی برای معامله تنب بزرگ و ... و این امثال مطیعی هم اینگونه
خدا عاقبت همه ما را ختم بخیر کند
نظرات شما